Сгъваемите смартфони са шанс за изчерпания сектор

  • 0
authorАвтор: Леонид Бершидски, агенция Блумбърг
Сгъваемите смартфони са шанс за изчерпания сектор

КАДЪР: YouTube/CNET

Samsung обяви иновация, която има потенциал да стане революционна. Важното сега е да не объркат нещата.

В сряда, 7 ноември, след години на слухове и спекулации, Samsung най-накрая представи смартфон със сгъващ се екран, който планира да пусне в продажба догодина. С риск да звуча като наивен тийнейджър, според мен това е иновация, която има потенциала да стане революционна, от величината на iPhone. Ако производителят успее да действа правилно.

Технологията е малко или повече назряла от известно време. Органичните, светоизлъчващи съединения и електрическите вериги, които осигуряват заряд за тях, могат да бъдат отпечатани на филм, както и вградени в неогъваемо стъкло. Предизвикателството да се произведе устройство със сгъваем дисплей обаче бе огромно.

Как може да се направи сгъваемо устройство, което да е достатъчно тънко, за да се събере в джоб и все пак да съдържа батерия, която може да захранва голям екран достатъчно за интензивна употреба? Какъв вид връзки ще са необходими, за да се гарантира, че телефонът се сгъва удобно и безопасно? Колко пъти може да бъде огънат един екран, преди да се счупи? Как мобилните приложения автоматично да се върнат към подходящата големина при преминаването от голям към малък екран и обратно?

Някои от техническите проблеми все още не са разрешени. Samsung например очевидно все още не е намерил начин да вгради четец за пръстови отпечатъци в сгъваемия екран по начина, по който успя да го направи при стъклените си телефони от ново поколение.

Освен това се твърди, че бизнес логиката на подобно начинание е спорна. Защо изобщо някой би искал сгъваем телефон, и коя съществуваща технология би революционизирало това?

Традиционните екрани на смартфони са достатъчно големи, за да направят таблетите излишни за повечето хора. Пазарът на таблети, дори като се включат устройствата с откачаща се клавиатура като Microsoft Surface и неговите клонинги, се свива. Броят на доставените устройства е намалял с 5,4 % на годишна основа през трите месеца до септември, според компанията за пазарни проучвания IDC.

Когато стартъп компанията Royole пък представи телефона си със сгъваем екран в опит да изпревари Samsung, рецензент, който беше успял да си поиграе с него, написа, че усещането е по-скоро за хитроумна играчка, отколкото за революционно устройство.

Дори Samsung изглежда е предпазлив и се отнася към сгъваемия телефон като към пазарна ниша с потенциал за растеж.

Според мен обаче, съмненията са подобни на изразяваните, когато Apple представи първия iPhone. Кой искаше телефон с тъчскрийн и как той щеше да се конкурира с огромното многообразие от устройства на пазара? Разбира се, само по себе си, това не обезсилва съмненията - има доста технологични иновации, които не разпериха крила. Помните ли Fire Phone на Amazon, който обещаваше нещо, подобно на холограмите от "Междузвездни войни", да се появява от екрана му? Оказа се издънка.

Навремето твърдях, че Amazon не е компанията, която трябва да представи подобна авантюристична иновация - тя нямаше екипа разработчици, необходим, за да се направи новата 3D функция важна за потребителите. Samsung - и Google, която помага на южнокорейския гигант и други производители на смартфони да въведат Android в сгъваемите устройства - има такива. Има и убедителни причини, заради които както потребителите, така и производителите да се насочат към новата технология.

Вярно е, че смартфоните с 6-инчови екрани убиват таблетите. Това се случва откакто Samsung пусна Galaxy Note през 2011 година на фона на викове "кой ще иска толкова огромен телефон?". Хората обаче избраха тези смартфони с голям екран като компромис, просто защото таблетите не се побират в джоб и са неудобни за обикновени обаждания и писане на съобщения.

Четенето, гледането на видеа и играенето на игри на телефон с голям екран обаче не е особено щадящо за очите. Писането на дълги съобщения на малките клавиатури е умение, което някои хора просто не могат да овладеят, поне не и без да развият заболяването, което се нарича "смартфон-палец". Всичко това е поносимо, но изморително. Опитът да покажеш нещо на приятел на екрана, докато се опитваш ти също да гледаш, пък е упражнение, подходящо за акробати.

За производителите ползата от разпространяването на сгъваеми телефони може също да бъде значителна. Без значение колко устойчив е полимерът на сгъваемите екрани, той ще се износи от многото сгъване, което ще създаде естествен (макар да се надяваме разумен) цикъл от необходимост от поправки. Това може да улесни планирането на продажбите и производството. Сега средният цикъл на модернизиране на смартфон в САЩ е 32 месеца спрямо 24 до 25 месеца през 2013 и 2014 година. Съкращаването на цикъла, дори и с малко, ще оживи пазара на смартфони и може би ще сложи край на наблюдавания спад в продажбите, които намаляха с 2,1 % през трите месеца до юни.

Samsung и Google просто трябва да си изиграят картите правилно. Важно е южнокорейският производител да получи хвалебствени рецензии за първия нов продукт, който пусне, и да се увери, че първите закупили го няма да започнат твърде скоро да се оплакват от качеството. За Google пък е важно да адаптира Android, така че да не се изисква твърде много работа на разработчиците да го приспособят към сгъваемия екран. Това е голяма пречка, която трябва да бъде преодоляна преди Samsung да пусне на пазара каквото и да било. Пускане на устройство без поне най-използваните приложения да бъдат напълно съвместими в променящата се форма, е фактор, който може да убие потенциалната революция още в зародиш.

Не е необходимо всичко да е перфектно. Първият iPhone не беше и от него бяха продавани само един или два милиона броя на тримесечие през първата му година. Трябва просто да е достатъчно добро, така че първите потребители да оценят предимствата му. Оттам до масовото му възприемане ще минат само няколко години, при положение че няма големи проблеми с качеството и съвместимостта. Технологията най-накрая ще се утвърди, ако Apple, който купува екрани за iPhone от Samsung и LG (друга компания, работеща по сгъваеми екрани) също направи крачката. Концернът вече многократно е действал така след наблюдения на експериментите на други производители - по-големи размери на екрана, множество лещи на камерите, заоблено стъкло и други постепенни революции.

Нищо от това не е даденост. Стискам палци Samsung и Google да не проиграят възможността.

(От БТА)

Споделете

CAPTCHA изображение
Струва ли си  да живееш с имот на шията

Струва ли си да живееш с имот на шията

Новите поколения са против, защото прекалено дълго трябва да се работи за дом Когато живях две години в Етиопия, често използвах един таксиметров шофьор. Казваше се Масреша. Караше стара тойота, но я поддържаше добре. Всеки ден я миеше и затова чужденците много го търсеха. Няколко пъти съм го чувала да отказва на клиент по телефона,

Да имаш милиони  и да се чувстваш неудобно

Да имаш милиони и да се чувстваш неудобно

Не всички богаташи са щедри, но щастливите са такива Всеки месец в България се появяват по 7 нови милионери. Това не е шега, а официална статистика на Българската народна банка за първите седем месеца на тази година. При това става дума само за хора, които разполагат с толкова средства в депозити, а не за такива, които влагат в бизнес, имоти,

Икономист: Горивата в България ще поевтинеят, но след няколко месеца

Икономист: Горивата в България ще поевтинеят, но след няколко месеца

На фона на масовите протести в страната, анализатори твърдят, че горивата ще поевтинеят, но това ще се усети след няколко месеца. Прогнозата се основава на спада в цената на петрола на жеждународните пазари, вече до около 70 долара за барел, коментира за "Хоризонт", икономистът Мартин Владимиров от Центъра за изследване на демокрацията: „Когато

КФН: Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”

КФН: Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”

Промените при „Бонус-Малус” предвиждат по-лошите шофьори да плащат повече, а добрите да получават 25 % отстъпка от гражданската си отговорност, ако 7 години са карали без нарушения или катастрофи. Мнозина обаче попитаха защо малус точки ще се пишат и на автомобилите. Николай Петров, началник на отдел в "Застрахователен надзор” в Комисията за

Германска компания разкрива 700 работни места в Северна България

Германска компания разкрива 700 работни места в Северна България

Германска компания ще разкрие 700 нови работни места в района на Русе. Това стана ясно по време на среща на заместник-министъра на икономиката Александър Манолев с ръководството на компанията БАДЕР /BADER GmbH & Co. KG/, която се проведе в Службата ни по търговско-икономически въпроси в Берлин, съобщи пресцентърът на министерството на икономиката.

Желязков с  идея да закрие  “БДЖ холдинг”

Желязков с идея да закрие “БДЖ холдинг”

Министърът на транспорта даде срок до края на месеца влаковете да влязат в графика си “Лично мое мнение е, че “БДЖ холдинг” трябва да се закрие и ръководството на министерството да поеме управлението на “БДЖ Пътнически превози” и на “БДЖ товарни превози”. След като дълговете към облигационери и кредитори са изплатени,

АКТУАЛНО

Борисов: България ще има 20% от гръцкия терминал за газ (Обзор)

Пак удължават срока за оферти за летище София

Документи се подават до 29 януари 2019 г., чакат още кандидати Срокът за подаване на оферти от кандидатите за концесионери на летище София е удължен за втори път, става ясно от Националния регистър на концесиите. Предложенията могат да се внесат до 16,30 ч на 29 януари 2019 г. Отпускането на още време е станало на 8 ноември с публикация в

10 лева ще струва електронната уикенд винетка

10 лв. ще струва електронната уикенд винетка за леките автомобили, която ще влезе в сила от 1 януари 2019 г. Това предвиждат публикуваните за обществено обсъждане предложения за изменение и допълнение в Тарифата за таксите, които се събират от Агенция „Пътна инфраструктура”, съобщиха от пресцентъра на регионалното министерство.

В БДЖ - от мизерни влакове до мизерията в нравите

От билети изкарват 40 млн., а държавата наля 131 млн. лв. Не му трябва на министъра да прави одит на БДЖ. Достатъчно е да застане на начална гара и ще му се изяснят нещата с графика на влаковете.” Така реагира пътничка, която всеки ден се качва на влакове от София до Своге и обратно и има поглед поне за Северна България.

Опашки за смяна на гуми, шофьорите се уплашиха от снега (Видео)

След като от вчера - 15 ноември, стана задължително пътуването на автомобилите със зимни гуми, днес се извиха опашки пред автосервизите. Закъснели шофьори чакат, за да заменят летните си гуми. 50 лева е глобата за излизане на пътя с летни гуми или с такива, чийто протектор е под 4 мм. Проверките на КАТ започнаха вчера сутринта и ще продължат до 1

БИЗНЕС НОВИНИ

НЕ ПРОПУСКАЙ

Проф. Питър Франкопан: „Един пояс, един път" има позитивен ефект върху света

Ангелкова: България и Гърция си партнират за привличане на туристи от далечни пазари към Балканите

Партньорството в туризма между България и Гърция се развива възходящо и двете страни работят по съвместни инициативи за привличане на повече посетители към Балканския регион. Това е заявила министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с Георгиос Циалас, генерален секретар за туристическа политика и развитие в Министерството на туризма

България сред челните места в ЕС по ефективност на рециклиране на батерии

България заема едно от челните места в ЕС по ефективност на рециклирането на оловно-акумулаторни батерии. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос за изпълнение на целите за масово разпространените отпадъци, предаде БТА. Димов отбеляза, че ще даде данни за 2016 г.

Търсят срещу 4 бона заплата IT специалисти в Пловдив

80 старши специалисти срещу заплати от 3-4 хиляди лева търси най-новата IT компания, която стъпва в Пловдив. Това обявиха нейните шефове Павел Симов и Илиа Кръстев в общината. Фирмата, която е със седалище на ул. "Иван Вазов" ще разработва мобилни приложения за Западна Европа и САЩ. "В Пловдив излизат подготвени кадри с опит.

Румъния иска да стане европейско Елдорадо за природния газ

Румънски газ за отопляване на Централна Европа и за намаляване на зависимостта от Русия? Идеята не е толкова еретична след откриването в Черно море на големи находища, които съблазняват инвеститорите, а Букурещ възнамерява да извлече големи дивиденти от тях, информира АФП. Румъния сред най-бедните страни в ЕС,

ОЩЕ ОТ БИЗНЕС НОВИНИ

Анталия очаква 15 милиона туристи през 2019 г.

Нормално ли е да си веган? Гледайте TrendY и ще разберете! (Видео)

И адреналинът ли е единствената причина младежи да се качват по покривите на високи сгради? Голи, омазани с кръв и опаковани с тарелки. Заливащи с изкуствена кръв месари и месарници. Крещящи “Убийци на бебета” към хора, които си купуват агнешко за Гергьовден. Такива са веганите в представите на повечето хора.

Проф. Питър Франкопан: „Един пояс, един път" има позитивен ефект върху света

Китайската инициатива „Един пояс, един път" може да има позитивно влияние, заявява в интервю за агенция „Синхуа" Петър Франкопан, професор по световна история от Оксфордския университет, предава bulgarian.cri.cn. „Преди пет години инициативата все още бе твърде нова. Огромно количество пари бяха обещани за проекти из цяла Азия и Африка.

Няма да се събират нови такси за сега действащите мостове, тунели или планински проходи

След въвеждането на електронната винетка за леките автомобили и тол системата за тежкотоварните няма да се събират нови такси за сега действащите съоръжения по републиканската пътна инфраструктура като мостове, тунели или планински проходи, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Ангелкова: България и Гърция си партнират за привличане на туристи от далечни пазари към Балканите

Партньорството в туризма между България и Гърция се развива възходящо и двете страни работят по съвместни инициативи за привличане на повече посетители към Балканския регион. Това е заявила министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с Георгиос Циалас, генерален секретар за туристическа политика и развитие в Министерството на туризма

АКТУАЛНО ОТ БИЗНЕС НОВИНИ