След 4 г. - за 3 часа и половина с влак от София до Бургас

  • 1
authorАвтор: Капка Тодорова, Берлин
След 4 г. - за 3 часа и половина с влак от София до Бургас

Изглед от най-голямото изложение за жп техника в света, което се провежда в Берлин.

Шефове на БДЖ на най-голямото изложение за жп техника в света:

До 2023 г. у нас ще има

скоростни влакове, гарите

ще се обслужват без персонал

До 2023 година в България ще има скоростни влакове. Дотогава трябва да са готови няколко от най-големите проекти за модернизация на железопътната инфраструктура. Това съобщи генералният директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски, който бе на най-голямото изложение за жп техника в света в Берлин.

Само за модернизация на железните пътища у нас в следващите години

по европроекти

ще се отпуснат

близо 2 млрд.

лева. Повечето от най-важните проекти вече са в подготовка и затова на панаира “Инотранс” в Берлин от България имаше близо 100 посетители, включително и генералните директори на НКЖИ и БДЖ.

“Тук съм, за да видим иновациите на фирмите, които са първенци в областта на железопътната инфраструктура, жп стрелки и контрол по състоянието на железен път, както и механизация на поддръжка на железопътната инфраструктура”, обясни пред “24 часа” Папукчийски.

“Знаете, че този панаир се провежда на две години. От предното ми посещение забелязвам тенденция за много сериозно развитие в посока диагностиката и контрола на железопътната инфраструктура във водещи жп администрации като “Дойче бан”, френските и австрийските железници. Нас ни интересува механизацията, свързана с текущата поддръжка на железния път, и оптимизацията на ремонтите, за да намалим времето, в което ще се извършват тези ремонти”, посочи още директорът. Един от първите проекти, който трябва да премине към изпълнение, е

модернизацията

на гара София

До края на годината ще стане ясно кой е спечелил държавната поръчка за нея и ще се сключи договорът. Проектът е за около 250 милиона лева и предвижда модернизация на отсечката София-Волуяк, което включва двете големи гари София и Волуяк и изграждане на нова гара Обеля. Предвидено е тя да има топла връзка с метрото, за да има бърз и удобен транспорт за хората, пътуващи към София от Драгоман и околността, каза Папукчийски.

Голям интерес има към модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас, най-вече към изграждане на нови маршрутно-компютърни централизации и впоследствие

изграждането

на диспечерско

управление

в Пловдив

“Това е бъдещето, защото нивото на сигурност на новите компютърни маршрутни централизации е по-голямо и ще доведе до намаляване на експлоатационния гаров персонал. Вече от няколко месеца в изградения участък между Пловдив и Свиленград имаме три гари, в които нямаме персонал, изцяло видеонаблюдение и диспечерско управление на тези гари. Тенденцията е до средата на следващата година да имаме поне още три гари без персонал и до края на годината да финализираме участъка Пловдив-Свиленград. Ще останат 4 гари с персонал от общо 11 гари в този участък, каза директорът.

Автоматизацията

е единственият

отговор

на един от сериозните проблеми в България - липсата на кадри. “Освен че няма хора, младите също не проявяват интерес към професията, така че преминаването към автоматизация е единственият адекватен отговор. Тя повишава много и сигурността на транспорта”, смята Папукчийски.

Сигурността на жп транспорта е сред приоритетите, особено след тежките катастрофи в близкото минало. “Мога да кажа, че последните две години заложихме и ние много сериозно върху мониторинга и подобряването на състоянието на железопътната инфраструктура. Мониторингът определя местата, на които е необходимо да се вземат по-сериозни мерки за подобряване на състоянието, и затова акцентираме върху него. Автоматизацията намалява риска от човешка грешка. Хората, които досега са обръщали стрелките и са подготвяли маршрутите, вече са заместени от компютри, това го прави централизацията, която има сериозно ниво на сигурност и рискът от човешка грешка е минимизиран до нула”, обясни шефът на НКЖИ.

Фирмите, които проявяват интерес към модернизацията на гари и жп инфраструктура, са “Талес”, “Бомбардие”, “Ансалдо”, “АЖД Прага”. “Това са големите фирми на пазара за сигнализации и телекомуникации. Това, което предлагат, е много добро за изграждане на компютърна централизация”, каза още той.

Папукчийски посочи и че

има процедура

в БДЖ за

нови влакове,

така че при изградена жп структура, позволяваща 160 км в час, машините по нея да са в състояние да я използват.

Очаква се до 2023 година това да е факт и отсечката София-Бургас да се взема за 3 часа и половина или 3 часа и 45 минути, ако превозвачът намали броя на гарите по пътя и те са само в Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Карнобат, Бургас.

Предстои да започне модернизацията и на най-тежкия участък - Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември, които са финансирани по две оперативни програми.

“Амбицията ни е линията от сръбската до турската граница да се довърши с отсечката Волуяк - Драгоман - сръбска граница. В момента сме обявили процедура за избор на изпълнител за проектиране на участъка Радомир-македонска граница, имаме

проектна

готовност

за участъка

София-Радомир,

където също ще има скорост 160 км в час. “Горна баня” ще се свърже с метрото”, обясни още Папукчийски.

Шест са кандидатите за модернизацията на жп линията Септември-Костенец, чиято прогнозна цена е 350 млн. лв., идващи основно от финансиране по Механизма за свързване на Европа.

Участниците са:

- Обединение ДЗЗД “Железници Костенец – Септември”

- Консорциум “Булрейл 2019”

- “Терна” АД

- ДЗЗД “Жп Костенец – Септември”

- “Интоса КС” ДЗЗД

- ДЗЗД “Костенец – Септември 2018”.

От българска

страна в

консорциумите

влизат големи

компании

като “Трейс холдинг”, “Главболгарстрой”, “Автомагистрали Черно море”, а сред чуждестранните участници има португалски, испански и гръцки фирми. Модернизацията на тази точка бе свързана с многократното блокиране на тръжните процедури от току-що създадена фирма.

В крайна сметка офертите бяха отворени, след като на 10 юли ВАС даде зелена светлина на проекта.

Апетитната хапка

Елин Пелин - Костенец - Септември

Отсечките Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември предизвикаха огромен интерес сред български и чужди фирми.

Участъкът Костенец - Септември е на стойност 1,024 млрд. лева и предвижда модернизация на двупътна жп линия, осигуряваща скорост от 160 км/ч за пътни и 120 км/ч за товарни влакове, монтаж на нова контактна мрежа, реконструкция на съществуваща тягова подстанция Белово, изграждане на 23 моста с обща дължина 2,401 км.

Ще бъде изградена нова жп гара Костенец и реконструирана жп гара Белово. Ще бъдат изградени 3 железопътни тунела за двойна жп линия с обща дължина 4,568 км.

Времето за изпълнение на ремонта е 5 години.

Фирма в блок в “Меден рудник”

опита да блокира търговете

Новосъздадена фирма “Рос бг” е блокирала с жалби общо пет големи държавни поръчки. Три са на НКЖИ, а две на община Велинград за строителство на пътища. Фирмата е създадена на 16 януари тази година с капитал от 1000 лева. Собственост е на радиожурналистката от Хасково Росица Александрова Кирева, а като адрес е посочен панелен апартамент в бургаския квартал “Меден рудник”.

Росица Кирева претендира да получи от оперативните програми обществена поръчка за модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас и сумата от 194 млн. лева. Тя е главен редактор на регионалната радиостанция на “Дарик” в Хасково. 39-годишната дама е едноличен собственик на дружеството, което участва в една от най-големите обществени поръчки в България. Родена е, живее и работи в Хасково. Не е известно някога да се е занимавала с друго освен с журналистика, както и да има инженерно или икономическо образование. Жалбите по поръчките на НКЖИ бяха отхвърлени.

Споделете

CAPTCHA изображение
Струва ли си  да живееш с имот на шията

Струва ли си да живееш с имот на шията

Новите поколения са против, защото прекалено дълго трябва да се работи за дом Когато живях две години в Етиопия, често използвах един таксиметров шофьор. Казваше се Масреша. Караше стара тойота, но я поддържаше добре. Всеки ден я миеше и затова чужденците много го търсеха. Няколко пъти съм го чувала да отказва на клиент по телефона,

Да имаш милиони  и да се чувстваш неудобно

Да имаш милиони и да се чувстваш неудобно

Не всички богаташи са щедри, но щастливите са такива Всеки месец в България се появяват по 7 нови милионери. Това не е шега, а официална статистика на Българската народна банка за първите седем месеца на тази година. При това става дума само за хора, които разполагат с толкова средства в депозити, а не за такива, които влагат в бизнес, имоти,

Икономист: Горивата в България ще поевтинеят, но след няколко месеца

Икономист: Горивата в България ще поевтинеят, но след няколко месеца

На фона на масовите протести в страната, анализатори твърдят, че горивата ще поевтинеят, но това ще се усети след няколко месеца. Прогнозата се основава на спада в цената на петрола на жеждународните пазари, вече до около 70 долара за барел, коментира за "Хоризонт", икономистът Мартин Владимиров от Центъра за изследване на демокрацията: „Когато

КФН: Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”

КФН: Шофьорите са наказани само, ако са собственици или сключват „Гражданска отговорност”

Промените при „Бонус-Малус” предвиждат по-лошите шофьори да плащат повече, а добрите да получават 25 % отстъпка от гражданската си отговорност, ако 7 години са карали без нарушения или катастрофи. Мнозина обаче попитаха защо малус точки ще се пишат и на автомобилите. Николай Петров, началник на отдел в "Застрахователен надзор” в Комисията за

Германска компания разкрива 700 работни места в Северна България

Германска компания разкрива 700 работни места в Северна България

Германска компания ще разкрие 700 нови работни места в района на Русе. Това стана ясно по време на среща на заместник-министъра на икономиката Александър Манолев с ръководството на компанията БАДЕР /BADER GmbH & Co. KG/, която се проведе в Службата ни по търговско-икономически въпроси в Берлин, съобщи пресцентърът на министерството на икономиката.

Желязков с  идея да закрие  “БДЖ холдинг”

Желязков с идея да закрие “БДЖ холдинг”

Министърът на транспорта даде срок до края на месеца влаковете да влязат в графика си “Лично мое мнение е, че “БДЖ холдинг” трябва да се закрие и ръководството на министерството да поеме управлението на “БДЖ Пътнически превози” и на “БДЖ товарни превози”. След като дълговете към облигационери и кредитори са изплатени,

АКТУАЛНО

Борисов: България ще има 20% от гръцкия терминал за газ (Обзор)

Пак удължават срока за оферти за летище София

Документи се подават до 29 януари 2019 г., чакат още кандидати Срокът за подаване на оферти от кандидатите за концесионери на летище София е удължен за втори път, става ясно от Националния регистър на концесиите. Предложенията могат да се внесат до 16,30 ч на 29 януари 2019 г. Отпускането на още време е станало на 8 ноември с публикация в

10 лева ще струва електронната уикенд винетка

10 лв. ще струва електронната уикенд винетка за леките автомобили, която ще влезе в сила от 1 януари 2019 г. Това предвиждат публикуваните за обществено обсъждане предложения за изменение и допълнение в Тарифата за таксите, които се събират от Агенция „Пътна инфраструктура”, съобщиха от пресцентъра на регионалното министерство.

В БДЖ - от мизерни влакове до мизерията в нравите

От билети изкарват 40 млн., а държавата наля 131 млн. лв. Не му трябва на министъра да прави одит на БДЖ. Достатъчно е да застане на начална гара и ще му се изяснят нещата с графика на влаковете.” Така реагира пътничка, която всеки ден се качва на влакове от София до Своге и обратно и има поглед поне за Северна България.

Опашки за смяна на гуми, шофьорите се уплашиха от снега (Видео)

След като от вчера - 15 ноември, стана задължително пътуването на автомобилите със зимни гуми, днес се извиха опашки пред автосервизите. Закъснели шофьори чакат, за да заменят летните си гуми. 50 лева е глобата за излизане на пътя с летни гуми или с такива, чийто протектор е под 4 мм. Проверките на КАТ започнаха вчера сутринта и ще продължат до 1

БИЗНЕС НОВИНИ

НЕ ПРОПУСКАЙ

Проф. Питър Франкопан: „Един пояс, един път" има позитивен ефект върху света

Ангелкова: България и Гърция си партнират за привличане на туристи от далечни пазари към Балканите

Партньорството в туризма между България и Гърция се развива възходящо и двете страни работят по съвместни инициативи за привличане на повече посетители към Балканския регион. Това е заявила министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с Георгиос Циалас, генерален секретар за туристическа политика и развитие в Министерството на туризма

България сред челните места в ЕС по ефективност на рециклиране на батерии

България заема едно от челните места в ЕС по ефективност на рециклирането на оловно-акумулаторни батерии. Това каза министърът на околната среда и водите Нено Димов по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос за изпълнение на целите за масово разпространените отпадъци, предаде БТА. Димов отбеляза, че ще даде данни за 2016 г.

Търсят срещу 4 бона заплата IT специалисти в Пловдив

80 старши специалисти срещу заплати от 3-4 хиляди лева търси най-новата IT компания, която стъпва в Пловдив. Това обявиха нейните шефове Павел Симов и Илиа Кръстев в общината. Фирмата, която е със седалище на ул. "Иван Вазов" ще разработва мобилни приложения за Западна Европа и САЩ. "В Пловдив излизат подготвени кадри с опит.

Румъния иска да стане европейско Елдорадо за природния газ

Румънски газ за отопляване на Централна Европа и за намаляване на зависимостта от Русия? Идеята не е толкова еретична след откриването в Черно море на големи находища, които съблазняват инвеститорите, а Букурещ възнамерява да извлече големи дивиденти от тях, информира АФП. Румъния сред най-бедните страни в ЕС,

ОЩЕ ОТ БИЗНЕС НОВИНИ

Анталия очаква 15 милиона туристи през 2019 г.

Нормално ли е да си веган? Гледайте TrendY и ще разберете! (Видео)

И адреналинът ли е единствената причина младежи да се качват по покривите на високи сгради? Голи, омазани с кръв и опаковани с тарелки. Заливащи с изкуствена кръв месари и месарници. Крещящи “Убийци на бебета” към хора, които си купуват агнешко за Гергьовден. Такива са веганите в представите на повечето хора.

Проф. Питър Франкопан: „Един пояс, един път" има позитивен ефект върху света

Китайската инициатива „Един пояс, един път" може да има позитивно влияние, заявява в интервю за агенция „Синхуа" Петър Франкопан, професор по световна история от Оксфордския университет, предава bulgarian.cri.cn. „Преди пет години инициативата все още бе твърде нова. Огромно количество пари бяха обещани за проекти из цяла Азия и Африка.

Няма да се събират нови такси за сега действащите мостове, тунели или планински проходи

След въвеждането на електронната винетка за леките автомобили и тол системата за тежкотоварните няма да се събират нови такси за сега действащите съоръжения по републиканската пътна инфраструктура като мостове, тунели или планински проходи, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Ангелкова: България и Гърция си партнират за привличане на туристи от далечни пазари към Балканите

Партньорството в туризма между България и Гърция се развива възходящо и двете страни работят по съвместни инициативи за привличане на повече посетители към Балканския регион. Това е заявила министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с Георгиос Циалас, генерален секретар за туристическа политика и развитие в Министерството на туризма

АКТУАЛНО ОТ БИЗНЕС НОВИНИ