След 4 г. - за 3 часа и половина с влак от София до Бургас

  • 1
authorАвтор: Капка Тодорова, Берлин
След 4 г. - за 3 часа и половина с влак от София до Бургас

Изглед от най-голямото изложение за жп техника в света, което се провежда в Берлин.

Шефове на БДЖ на най-голямото изложение за жп техника в света:

До 2023 г. у нас ще има

скоростни влакове, гарите

ще се обслужват без персонал

До 2023 година в България ще има скоростни влакове. Дотогава трябва да са готови няколко от най-големите проекти за модернизация на железопътната инфраструктура. Това съобщи генералният директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски, който бе на най-голямото изложение за жп техника в света в Берлин.

Само за модернизация на железните пътища у нас в следващите години

по европроекти

ще се отпуснат

близо 2 млрд.

лева. Повечето от най-важните проекти вече са в подготовка и затова на панаира “Инотранс” в Берлин от България имаше близо 100 посетители, включително и генералните директори на НКЖИ и БДЖ.

“Тук съм, за да видим иновациите на фирмите, които са първенци в областта на железопътната инфраструктура, жп стрелки и контрол по състоянието на железен път, както и механизация на поддръжка на железопътната инфраструктура”, обясни пред “24 часа” Папукчийски.

“Знаете, че този панаир се провежда на две години. От предното ми посещение забелязвам тенденция за много сериозно развитие в посока диагностиката и контрола на железопътната инфраструктура във водещи жп администрации като “Дойче бан”, френските и австрийските железници. Нас ни интересува механизацията, свързана с текущата поддръжка на железния път, и оптимизацията на ремонтите, за да намалим времето, в което ще се извършват тези ремонти”, посочи още директорът. Един от първите проекти, който трябва да премине към изпълнение, е

модернизацията

на гара София

До края на годината ще стане ясно кой е спечелил държавната поръчка за нея и ще се сключи договорът. Проектът е за около 250 милиона лева и предвижда модернизация на отсечката София-Волуяк, което включва двете големи гари София и Волуяк и изграждане на нова гара Обеля. Предвидено е тя да има топла връзка с метрото, за да има бърз и удобен транспорт за хората, пътуващи към София от Драгоман и околността, каза Папукчийски.

Голям интерес има към модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас, най-вече към изграждане на нови маршрутно-компютърни централизации и впоследствие

изграждането

на диспечерско

управление

в Пловдив

“Това е бъдещето, защото нивото на сигурност на новите компютърни маршрутни централизации е по-голямо и ще доведе до намаляване на експлоатационния гаров персонал. Вече от няколко месеца в изградения участък между Пловдив и Свиленград имаме три гари, в които нямаме персонал, изцяло видеонаблюдение и диспечерско управление на тези гари. Тенденцията е до средата на следващата година да имаме поне още три гари без персонал и до края на годината да финализираме участъка Пловдив-Свиленград. Ще останат 4 гари с персонал от общо 11 гари в този участък, каза директорът.

Автоматизацията

е единственият

отговор

на един от сериозните проблеми в България - липсата на кадри. “Освен че няма хора, младите също не проявяват интерес към професията, така че преминаването към автоматизация е единственият адекватен отговор. Тя повишава много и сигурността на транспорта”, смята Папукчийски.

Сигурността на жп транспорта е сред приоритетите, особено след тежките катастрофи в близкото минало. “Мога да кажа, че последните две години заложихме и ние много сериозно върху мониторинга и подобряването на състоянието на железопътната инфраструктура. Мониторингът определя местата, на които е необходимо да се вземат по-сериозни мерки за подобряване на състоянието, и затова акцентираме върху него. Автоматизацията намалява риска от човешка грешка. Хората, които досега са обръщали стрелките и са подготвяли маршрутите, вече са заместени от компютри, това го прави централизацията, която има сериозно ниво на сигурност и рискът от човешка грешка е минимизиран до нула”, обясни шефът на НКЖИ.

Фирмите, които проявяват интерес към модернизацията на гари и жп инфраструктура, са “Талес”, “Бомбардие”, “Ансалдо”, “АЖД Прага”. “Това са големите фирми на пазара за сигнализации и телекомуникации. Това, което предлагат, е много добро за изграждане на компютърна централизация”, каза още той.

Папукчийски посочи и че

има процедура

в БДЖ за

нови влакове,

така че при изградена жп структура, позволяваща 160 км в час, машините по нея да са в състояние да я използват.

Очаква се до 2023 година това да е факт и отсечката София-Бургас да се взема за 3 часа и половина или 3 часа и 45 минути, ако превозвачът намали броя на гарите по пътя и те са само в Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Карнобат, Бургас.

Предстои да започне модернизацията и на най-тежкия участък - Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември, които са финансирани по две оперативни програми.

“Амбицията ни е линията от сръбската до турската граница да се довърши с отсечката Волуяк - Драгоман - сръбска граница. В момента сме обявили процедура за избор на изпълнител за проектиране на участъка Радомир-македонска граница, имаме

проектна

готовност

за участъка

София-Радомир,

където също ще има скорост 160 км в час. “Горна баня” ще се свърже с метрото”, обясни още Папукчийски.

Шест са кандидатите за модернизацията на жп линията Септември-Костенец, чиято прогнозна цена е 350 млн. лв., идващи основно от финансиране по Механизма за свързване на Европа.

Участниците са:

- Обединение ДЗЗД “Железници Костенец – Септември”

- Консорциум “Булрейл 2019”

- “Терна” АД

- ДЗЗД “Жп Костенец – Септември”

- “Интоса КС” ДЗЗД

- ДЗЗД “Костенец – Септември 2018”.

От българска

страна в

консорциумите

влизат големи

компании

като “Трейс холдинг”, “Главболгарстрой”, “Автомагистрали Черно море”, а сред чуждестранните участници има португалски, испански и гръцки фирми. Модернизацията на тази точка бе свързана с многократното блокиране на тръжните процедури от току-що създадена фирма.

В крайна сметка офертите бяха отворени, след като на 10 юли ВАС даде зелена светлина на проекта.

Апетитната хапка

Елин Пелин - Костенец - Септември

Отсечките Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември предизвикаха огромен интерес сред български и чужди фирми.

Участъкът Костенец - Септември е на стойност 1,024 млрд. лева и предвижда модернизация на двупътна жп линия, осигуряваща скорост от 160 км/ч за пътни и 120 км/ч за товарни влакове, монтаж на нова контактна мрежа, реконструкция на съществуваща тягова подстанция Белово, изграждане на 23 моста с обща дължина 2,401 км.

Ще бъде изградена нова жп гара Костенец и реконструирана жп гара Белово. Ще бъдат изградени 3 железопътни тунела за двойна жп линия с обща дължина 4,568 км.

Времето за изпълнение на ремонта е 5 години.

Фирма в блок в “Меден рудник”

опита да блокира търговете

Новосъздадена фирма “Рос бг” е блокирала с жалби общо пет големи държавни поръчки. Три са на НКЖИ, а две на община Велинград за строителство на пътища. Фирмата е създадена на 16 януари тази година с капитал от 1000 лева. Собственост е на радиожурналистката от Хасково Росица Александрова Кирева, а като адрес е посочен панелен апартамент в бургаския квартал “Меден рудник”.

Росица Кирева претендира да получи от оперативните програми обществена поръчка за модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас и сумата от 194 млн. лева. Тя е главен редактор на регионалната радиостанция на “Дарик” в Хасково. 39-годишната дама е едноличен собственик на дружеството, което участва в една от най-големите обществени поръчки в България. Родена е, живее и работи в Хасково. Не е известно някога да се е занимавала с друго освен с журналистика, както и да има инженерно или икономическо образование. Жалбите по поръчките на НКЖИ бяха отхвърлени.

Споделете

CAPTCHA изображение
Данъчните продават  свлачище край Варна

Данъчните продават свлачище край Варна

Ваканционен имот върху 22 декара в местността Прибой на юг ог Варна е обявен от НАП на търг за 2 349 000 лева. Заради свлачищната зона върху него по времето на соца бяха разположени 70 бунгала. В базата, която е популярна сред варненци за уикендите, има още заведение с кухня, барбекю и тераса. Търгът, който не е първи, ще бъде проведен на 5 април.

Фамилията на кмета Иван Тотев - най-богата в Пловдив, според анкета

Фамилията на кмета Иван Тотев - най-богата в Пловдив, според анкета

В Пловдив живеят и работят много богати хора - повече отколкото в София, сочи анкета на marica.bg. В топ 10 на всеки от основните 25 стопански отрасъла на българската икономика има най-малко две компании с пловдивски корени. На първо място е кметът на града Иван Тотев. Така смята всеки трети участник в анкетата,

"Юнион Ивкони" -  продадена

"Юнион Ивкони" - продадена

"Синтетика" АД е продала автобусния превозвач "Юнион Ивкони" ООД. Сделката е финализирана на 15 март 2019 г. Това се казва в съобщение на компанията до Българската фондова борса. Решението за продажба е част от пренасочване на усилията на компанията към инвестиции в недвижими имоти с по-висока доходност. КЗК разреши сделката на 1 октомври м.г.

Легендарният мавруд се прави само край Асеновград

Легендарният мавруд се прави само край Асеновград

Кой не е слушал за легендарния мавруд? А тези, опитали го веднъж, питат за още. Тракийската низина е известна и като район на мавруда, с който страната ни се е прославила. “Около Асеновград вирее най-добре, защото през лятото температурите са високи и така този сорт трупа захари”, казва Ламбрин Топузлиев,

Вдигат заплати по морето с 10-15%, 6 хиляди работници избягали в чужбина

Вдигат заплати по морето с 10-15%, 6 хиляди работници избягали в чужбина

Камериерките вземат 800 лв., готвачите в най-скъпите хотели - до 6 хил. Към проблема със спадащите записвания за почивка на Българското Черноморие това лято се добавя още един - очертава се липса на персонал, показва проучване на “24 часа”. Конкуренцията на Турция, Египет, Испания и други дестинации за летуване доведе до спад с около 15-20%

Експерт: Дали отклонението на "Турски поток" ще е българско или гръцко остана висяща тема

Експерт: Дали отклонението на "Турски поток" ще е българско или гръцко остана висяща тема

От неотдавнашната визита на руския премиер Медведев всички очаквахме да получим "зелена светлина" за т.нар. Български поток, но се оказа, че явно не сме готови или не сме свършили това, което се иска от нас. Така че темата дали отклонението на "Турски поток" ще бъде с българско или с гръцко направление остана висяща, коментира анализаторът проф.

АКТУАЛНО

Брокер: Скандалът с апартаментите на властта няма да понижи цените на имотите

Турция разследва Джей Пи Морган за пазарни спекулации

Турските регулатори на банковите и капиталовите пазари започнаха разследване на банка Джей Пи Морган след възражения по доклад, който банката публикува в петък, предаде ДПА. Банковият регулатор BDDK е започнал проверка на "погрешното и манипулативно" съдържание на доклада, съобщи Анадолската агенция.

Козметична серия на „Забранения град" стана хит в продажбите по интернет

Миналата седмица „Забраненият град" в Пекин пусна в продажба в онлайн платформата на „Алибаба" Tmall собствена козметична серия, която веднага се превърна в хит, и над 4000 комплекта бяха разпродадени в рамките на 24 часа, предава bulgarian.cri.cn. Червилата, маските за лице и фон-дьо-тенът, които носят името „Стилът на императрицата",

Доматите поевтиняха, картофите поскъпнаха

Индексът на тържищните цени /ИТЦ/, който отразява цените на хранителните стоки на едро, тази седмица се понижи минимално - от 1,560 на 1,558 пункта, или с 0,12 процента, съобщава Държавната комисия по стоковите борси и тържищата /ДКСБТ/. Базовото ниво на индекса - 1,000, е от 2005 година. Доматите от внос поевтиняват тази седмица с 0.

Fitch повиши перспективата за кредитния рейтинг на България (Обзор)

Преизпълнени са бюджетните показатели, чака се напредък в присъединяването към еврозоната Международната рейтингова агенция Fitch Ratings повиши перспективата на дългосрочния кредитен рейтинг на България от стабилна на положителна, съобщи Министерството на финансите. Агенцията потвърди дългосрочния кредитен рейтинг на BBB в чуждестранна и местна

БИЗНЕС НОВИНИ

НЕ ПРОПУСКАЙ

Рим и Пекин подписаха проект за "новите пътища на коприната"

Рим и Пекин подписаха проект за "новите пътища на коприната"

Италианското и китайското правителство подписаха тази сутрин "незадължаващ" протокол за споразумение, който включва Италия в "новите пътища на коприната" въпреки безпокойството на Брюксел и на Вашингтон, предаде Франс прес. Италия първа сред страните от Г-7 се присъединява към гигантския проект, лансиран от Пекин през 2013 г.

Цял самолет с наши превозвачи лети до Страсбург за протест срещу пакета "Мобилност"

Представители на български транспортни фирми са наели самолет, с който ще пристигнат на 27 март в Страсбург, за да участват в протеста срещу пакета "Мобилност". В него ще се включат и техни колеги от Румъния, Полша, Литва и Латвия. На същата дата се очаква пакетът да бъде разгледан в Европарламента.

Вдигат заплати по морето с 10-15%, 6 хиляди работници избягали в чужбина

Камериерките вземат 800 лв., готвачите в най-скъпите хотели - до 6 хил. Към проблема със спадащите записвания за почивка на Българското Черноморие това лято се добавя още един - очертава се липса на персонал, показва проучване на “24 часа”. Конкуренцията на Турция, Египет, Испания и други дестинации за летуване доведе до спад с около 15-20%

Разбивката за цената на бензина може да не е на всяка касова бележка, а онлайн

Държавата е склонна на нов компромис на пазара на горива. Това стана ясно от думите на икономическия министър Емил Караниколов, който беше гост в предаването Денят започва с Георги Любенов. Според Караниколов, разбивката как точно се формира цената на бензин и дизел може до бъде само електронна, а не на всяка касова бележка както предвиждаше

ОЩЕ ОТ БИЗНЕС НОВИНИ

Рим и Пекин подписаха проект за "новите пътища на коприната"

„Фич“ повиши перспективата на кредитния рейтинг на България

Агенцията „Фич“ повиши перспективата на дългосрочния кредитен рейтинг на България от стабилна на положителна, предаде БНР. Агенцията оценява високо добрите макроикономически показатели на страната ни и стабилните публични финанси. Като основни рискове за България тя вижда международната среда, която може да спомогне за рязко влошаване на

Краденият ток да е по-скъп искат енергодружествата

С правилата за измерване на електроенергията, които е написала КЕВР, сме принудени да искаме от клиентите, които са крали ток, да го плащат по-евтино, отколкото сме го купили. Това заявиха от трите електроразпределителни дружества по време на обществено обсъждане на новите правила. С тях трябва да се сложи ред в изчисляването на загубите от

До 3 месеца стартират процедурите за укрепване на срутището край Тикале

До три месеца се очаква да бъдат обявени обществените поръчки за избор на изпълнители на проучване, проектиране и строително-монтажни работи и строителен надзор за трайното укрепване на засегнатия от свлачищно-срутищен процес участък от второкласния път Соколовци – Смолян – Средногорци в района на с. Тикале.

Желязков: Ще настояваме пакет "Мобилност" да се гледа от следващия европарламент

Ще настояваме активно, заедно с колегите от Полша, Унгария, Литва, Латвия, Румъния и други страни, които недоволстват от конкретни законодателни решения от пакета "Мобилност", този въпрос да се гледа в следващия парламент. Това заяви пред журналисти в парламента министърът на транспорта Росен Желязков във връзка с възможността Европейският

АКТУАЛНО ОТ БИЗНЕС НОВИНИ