Държавните институции като работодателска марка

  • 0
authorАвтор: Елица Винярчек
Държавните институции като работодателска марка

Налага ли се изобщо да говорим за позициониране на държавните структури като желан работодател и нуждата им от employer branding, при положение че администрацията е най-големият работодател в страната с близо 133 хиляди заети, а „Публичната администрация“ е в топ желанията на кандидат-студентите и тази година?

На пръв поглед въпросът може би е излишен, но някои обстоятелства заслужават сериозно внимание. Сред тях са демографската катастрофа в страната, по-ниското заплащане в сравнение с частните компании и дигитализацията на публичния сектор, която неминуемо ще доведе до закриване на работни позиции. Всичко това ще принуди държавните структури да постигат повече с по-малко и ако те искат да привлекат и задържат най-добрите служители, за да са конкурентни на частния сектор, трябва да се наложат като желан работодател, който предлага интересна, смислена и перспективна работа.

Всеки проект за employer branding стъпва на задълбоченото познаване на културата на една организация, как се чувстват служителите в нея, факторите за (де)мотивацията им, как гледат на нея външните публики и практиките й за управление.

Но как една структура с хиляди служители в цялата страна би могла да изгради атрактивен работодателски бранд, който да обедини всичките й географски локации и функции? Като комуникира целенасочено, стратегически и дългосрочно организационната си култура. Тази комуникация се базира на предположението, че служителите са потребители, които трябва да бъдат привлечени и задържани и това се постига чрез маркетинг и ПР програми, съобразени с целите на отдел „Човешки ресурси“.

Работодателската марка е като продукт в магазина – първо ни привлича опаковката, после четем какво да очакваме от съдържанието, след което взимаме решение дали да го купим. А ако в последствие го харесаме, не само няма да го изхвърлим в коша за боклук, но и ще го препоръчаме на своите приятели.

Емблематичен пример за държавна институция с employer branding традиции е Министерството на отбраната на Холандия. Програмата му да се позиционира като желан работодател е насочена към изключително широк спектър от потенциални служители (министерството е един от най-големите работодатели в страната с близо 60 000 заети), като същевременно комуникира всяка една от военните си сили.

Например кампанията „Ставаш ли?“ включва серия от мини инициативи, които дават глас на настоящи служители, вкл. инженери, ИТ специалисти и медицински персонал, да споделят какво е да работиш за министерството. След това кампанията показва хората, които вършат реалната работа – войниците, с фокус върху хилядите умения, които развиват, предвид че трябва да се справят в най-различни ситуации. Промотира тренировъчните си програми сред училищата в страната и организира мастър класове за студенти, за да им покаже защо изборът на кариера в министерството е толкова специален.

За военноморските си сили разработва серия от атрактивни видео клипчета, които показват тренировъчни упражнения на морските пехотинци в контекста на реални житейски ситуации - част от „домашната работа“ на желаещите да се явят на изпит и начин HR-ът да не губи ценно време в интервюиране на неподходящи кандидати.

За да разшири още повече диапазона от целеви публики, прибягва и към по-нестандартни решения. Прави свое риалити шоу, в което шест младежи са затворени в стоманени кутии и имат 30 минути да се измъкнат от тях (ако имат уменията, които министерството развива в своите служители).

Също така разработва интерактивна мобилна игра с тестове и състезания, за да привлече вниманието на най-младите. В търсене на технически кадри министерството организира национална рекламна кампания, а за да представи спецификите на други невоенни позиции, разработва печатни и видео материали с помощта на училищни преподаватели. Реализира отделни кампании сред подрастващите да последват кариерата на военни пилоти или командоси, като представя последните не като мачовци, а като интелигентни и чувствителни хора с огромно чувство за отговорност.

Следват инициативи за привличане на ИТ специалисти, които се борят в кибервойни, жени, които могат да намерят достойно място в структурите на едно „мъжко“ министерство, и още, и още...

С всяка своя кампания военното министерството стига до нишови сегменти от потенциални служители, за да създаде споделено усещане за цел чрез основното си послание на желан работодател - че не е просто структура, а свободата на една държава. И го постига с осъзнатата нужда от служители в бъдеще, дългосрочна стратегия и адекватни на времето комуникационни инструменти.

Споделете

CAPTCHA изображение
Бизнесмен ще прави частно летище до Кондофрей

Бизнесмен ще прави частно летище до Кондофрей

В ГВА е внесен за одобрение генерален план за превръщане на летателна площадка в аеропорт Собствениците на летателната площадка при радомирското село Кондофрей имат намерение да я разширят до частно летище. За това инвестиционно намерение съобщи министърът на транспорта Росен Желязков. Изявлението му бе по повод реакцията на лидера на БСП

“Самсунг” приключи сделката за соларните си централи  у нас

“Самсунг” приключи сделката за соларните си централи у нас

“Самсунг Си енд Ти корпорейшън” е приключила на 7 януари продажбата на шестте соларни парка от 43 мегавата в България. Те вече са собственост на чешката “Портанеро инвест” и люксембургското подразделение на геманската “КейГал И Ес Пи Еф 4 холдинг”. Цената не е обявена, но това е най-голямата сделка с продажба на соларни паркове в България от 2012

74% от шведските  фирми у нас планират  разширение на бизнеса

74% от шведските фирми у нас планират разширение на бизнеса

74% от шведските фирми, работещи в България, планират да разширят бизнеса си тук през следващите 3 години, като 60% от онези сред тях, които имат производствени бази тук, възнамеряват да инвестират още в тях. Това гласят резултатите от проучване сред шведския бизнес, представено в четвъртък вечерта на неформална сбирка в столичен клуб по повод

НАП: Хазната губи над 1 млрд. лева годишно заради фалшиви касови бележки

НАП: Хазната губи над 1 млрд. лева годишно заради фалшиви касови бележки

Държавната хазна губи над един милиард лева годишно заради укриване на обороти чрез фалшиви касови бележки, заяви за БНР  говорителят на Националната агенция за приходите Росен Бъчваров. По думите му, ако компаниите започнат подготовка за подмяна на касови апарати през януари, няма да имат проблем да изпълнят изискването на закона до края на март.

Тунел за 4,6 милиарда долара , който минава по дъното на морето, откриха в Хонконг (Видео)

Тунел за 4,6 милиарда долара , който минава по дъното на морето, откриха в Хонконг (Видео)

Нов автомобилен тунел на стойност 4,6 милиарда долара бе открит днес в центъра на Хонконг, предаде ТАСС, цитирана от БТА. Според съобщение на местните власти осъществяването на инфраструктурния проект е отнело десет години. Тунелът с дължина 3,7 км преминава по северния бряг на остров Хонконг, а отчасти и по дъното на морето.

26-има имат толкова пари, колкото половината най-бедно население в света

26-има имат толкова пари, колкото половината най-бедно население в света

Концентрацията на богатството се е увеличила още повече през 2018 година и 26-имата милиардери вече притежават толкова пари, колкото и половината най-бедно население в света. Това се посочва в доклад на неправителствената организация Оксфам, цитиран от АФП, съобщава БТА. Оксфам призовава държавните да облагат най-богатите хора.

АКТУАЛНО

Пускат септември още 9 км от “Хемус” - с 6 месеца по-рано

Добавят двойния стандарт към “черния списък” на ЕС (Обзор)

10 млн. евро глоба при нелоялната практика Двойният стандарт на храните и други стоки да се добави към “черния списък” на нелоялните търговски практики. Това решиха евродепутатите след гласуване в комисията по вътрешен пазар към Европарламента (ЕП). Актуализираните правила трябва да бъдат гласувани и от целия парламент.

Първият опит за пълнене на тръбата с газ от “Турски поток” не успя - намаляват цената за резервиране за 20 г.

Трите обвързващи оферти не покриват нужните 2,76 млрд. лв. за строителство на новите тръби “Булгартрансгаз” намали цената за резервиране на 90% от капацитета на газопроводите, по които ще се транспортира газът от “Турски поток”, след като първата фаза от пазарния тест с обвързащи оферти не завърши с успех.

Нови трудови договори иска бизнесът - освен заплатата да пише колко струва всеки работник (Обзор)

Осигуровките - поравно вместо 60/40 НОИ да плаща и първите 3 дни болнични Нов тип трудови договори ще поиска бизнесът от държавата. Това стана ясно в сряда, когато четирите големи работодателски организации - КРИБ, АИКБ, БСК и БТПП, обявиха приоритетите си за 2019 г. Идеята е във всеки договор да се вписват две числа - общият разход за труд и

Министър Караниколов: Сигурен съм, че инвестициите в България не падат

Противно на публикуваните от БНБ данни, преките чуждестранни инвестиции в България не спадат, а даже има ръст. Това е мнението на икономическия министър Емил Караниколов. В студиото на „Лице в лице” по bTV, той подчерта, че централната банка представя прогнозни данни, които подлежат на 15-месечна корекция.

БИЗНЕС НОВИНИ

НЕ ПРОПУСКАЙ

Стилиян Кротнев, директор в МВР, вероятно ще оглави АПИ

"Мерцедес" и "БМВ" може да се обединят?

Автомобилните гиганти "Мерцедес" и "БМВ" може да обединят усилията си около разработката на следващо поколение коли между "БМВ" 1 и "Мерцедес" А-клас. Това ще бъде само част от едно по-широко сътрудничество, което ще включва и технологията за самоуправляващи се автомобили, твърди германското издание Handelsblatt, цитирано от Automotive News Europe.

„Български морски флот" очакват още 3 кораба през 2018 г.

„Български морски флот" очакват през тази година да получат три 45 хиляди тонни кораба. Това съобщи собственикът на морския флот Кирил Домусчиев в социалната мрежа Фейсбук, след като БМФ получи кораба „Рожен“ в Нантонг, Китай : "Поредната нова придобивка, Приятели! Освен "Рожен" тази година чакаме да получим от корабостроителницата още три 45

Война на кафетата в Китай

Starbucks влезе в Китай преди 20 години с обещанието да отваря в страната едно кафене на всеки 15 часа. Смел местен конкурент, Luckin Coffee, днес иска да детронира американската компания като открива едно . . . на всеки три часа и половина. Динамиката на стартъпа успя да привлече потребители с неговите многобройни купони за намаления.

Работодателите искат нов тип трудови договори

Работодателските организации настояват осигурителните вноски да бъдат разпределяни поравно между работодатели и работници. Според бизнеса това няма да се отрази на заплатите, защото ще бъде компенсирано от увеличение на трудовите възнаграждения, предава БНР. За целта, с промени в Трудовия кодекс, може да бъдат въведени нов тип трудови договори,

ОЩЕ ОТ БИЗНЕС НОВИНИ

България е изнесла със 162% повече ток през месец януари от 2018 г.

Магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза е готова на 67%

Близо 67% е изпълнението на участъка между Ябланица и Боаза от АМ „Хемус“. Изграждането на 9,3 км от автомагистралата стартира в края на март миналата година. Организацията на работа е много добра и е напълно възможно обектът да бъде завършен в началото на есента т. г. По договор участъкът трябва да е готов през март 2020 г.

Джак Ма бе избран за най-добър бизнесмен от „Форин полиси"

Основателят на „Алибаба" Джак Ма бе включен в листата на „100-те водещи световни мислители" на американското списание „Форин полиси". Той е единственият китайски предприемач в нея, уточнява bulgarian.cri.cn. Листата е разделена в 10 категории, сред които отбрана и сигурност, енергетика и климат, технологии, икономика и бизнес, наука и здраве.

Декларациите с баркод сами смятат дължимия данък

Ако подадат декларациите си по електронен път до 31 януари 2019 г., физическите лица могат да ползват 5% отстъпка върху данъка за довнасяне по годишната си данъчна декларация, но не повече от 500 лв. Годишната декларация за облагане на доходите с баркод вече е публикувана на интернет страницата на НАП – www.nap.bg.

ЕК ще предупреди България за даването на паспорти срещу инвестиции

Европейската комисия ще предупреди България заради практики за даването на паспорти на чужденци срещу инвестиции.  Според агенция "Ройтерс" това е заложено в доклад, който се очаква да бъде публикуван в сряда. Агенцията разполага с чернова на документа, в който комисията твърди, че практиката богати чужденци да получават гражданство или постоянно

АКТУАЛНО ОТ БИЗНЕС НОВИНИ