Държавните институции като работодателска марка

  • 0
authorАвтор: Елица Винярчек
Държавните институции като работодателска марка

Налага ли се изобщо да говорим за позициониране на държавните структури като желан работодател и нуждата им от employer branding, при положение че администрацията е най-големият работодател в страната с близо 133 хиляди заети, а „Публичната администрация“ е в топ желанията на кандидат-студентите и тази година?

На пръв поглед въпросът може би е излишен, но някои обстоятелства заслужават сериозно внимание. Сред тях са демографската катастрофа в страната, по-ниското заплащане в сравнение с частните компании и дигитализацията на публичния сектор, която неминуемо ще доведе до закриване на работни позиции. Всичко това ще принуди държавните структури да постигат повече с по-малко и ако те искат да привлекат и задържат най-добрите служители, за да са конкурентни на частния сектор, трябва да се наложат като желан работодател, който предлага интересна, смислена и перспективна работа.

Всеки проект за employer branding стъпва на задълбоченото познаване на културата на една организация, как се чувстват служителите в нея, факторите за (де)мотивацията им, как гледат на нея външните публики и практиките й за управление.

Но как една структура с хиляди служители в цялата страна би могла да изгради атрактивен работодателски бранд, който да обедини всичките й географски локации и функции? Като комуникира целенасочено, стратегически и дългосрочно организационната си култура. Тази комуникация се базира на предположението, че служителите са потребители, които трябва да бъдат привлечени и задържани и това се постига чрез маркетинг и ПР програми, съобразени с целите на отдел „Човешки ресурси“.

Работодателската марка е като продукт в магазина – първо ни привлича опаковката, после четем какво да очакваме от съдържанието, след което взимаме решение дали да го купим. А ако в последствие го харесаме, не само няма да го изхвърлим в коша за боклук, но и ще го препоръчаме на своите приятели.

Емблематичен пример за държавна институция с employer branding традиции е Министерството на отбраната на Холандия. Програмата му да се позиционира като желан работодател е насочена към изключително широк спектър от потенциални служители (министерството е един от най-големите работодатели в страната с близо 60 000 заети), като същевременно комуникира всяка една от военните си сили.

Например кампанията „Ставаш ли?“ включва серия от мини инициативи, които дават глас на настоящи служители, вкл. инженери, ИТ специалисти и медицински персонал, да споделят какво е да работиш за министерството. След това кампанията показва хората, които вършат реалната работа – войниците, с фокус върху хилядите умения, които развиват, предвид че трябва да се справят в най-различни ситуации. Промотира тренировъчните си програми сред училищата в страната и организира мастър класове за студенти, за да им покаже защо изборът на кариера в министерството е толкова специален.

За военноморските си сили разработва серия от атрактивни видео клипчета, които показват тренировъчни упражнения на морските пехотинци в контекста на реални житейски ситуации - част от „домашната работа“ на желаещите да се явят на изпит и начин HR-ът да не губи ценно време в интервюиране на неподходящи кандидати.

За да разшири още повече диапазона от целеви публики, прибягва и към по-нестандартни решения. Прави свое риалити шоу, в което шест младежи са затворени в стоманени кутии и имат 30 минути да се измъкнат от тях (ако имат уменията, които министерството развива в своите служители).

Също така разработва интерактивна мобилна игра с тестове и състезания, за да привлече вниманието на най-младите. В търсене на технически кадри министерството организира национална рекламна кампания, а за да представи спецификите на други невоенни позиции, разработва печатни и видео материали с помощта на училищни преподаватели. Реализира отделни кампании сред подрастващите да последват кариерата на военни пилоти или командоси, като представя последните не като мачовци, а като интелигентни и чувствителни хора с огромно чувство за отговорност.

Следват инициативи за привличане на ИТ специалисти, които се борят в кибервойни, жени, които могат да намерят достойно място в структурите на едно „мъжко“ министерство, и още, и още...

С всяка своя кампания военното министерството стига до нишови сегменти от потенциални служители, за да създаде споделено усещане за цел чрез основното си послание на желан работодател - че не е просто структура, а свободата на една държава. И го постига с осъзнатата нужда от служители в бъдеще, дългосрочна стратегия и адекватни на времето комуникационни инструменти.

Споделете

CAPTCHA изображение
Китайският електрически автомобил Qiantu K50 дебютира на автошоуто в Ню Йорк (Видео)

Китайският електрически автомобил Qiantu K50 дебютира на автошоуто в Ню Йорк (Видео)

Китайският електрически автомобил Qiantu K50 направи дебюта си на Международното автошоу в Ню Йорк. Mullen Technologies, калифорнийска компания за електрически автомобили, ще бъде отговорна за сглобяването и продажбите на модела в Северна Америка, се казва в официално съобщение, цитирано от "Радио Китай".

Българинът живее все по-добре - вижте показателите, които го потвърждават

Българинът живее все по-добре - вижте показателите, които го потвърждават

Последните данни за доходите, разходите и потреблението на българските домакинства показват ясно, че стандартът на живот в страната и благосъстоянието на българските граждани продължава да се подобрява и през 2018 г., коментира Институтът за пазарна икономика (ИПИ). Тази тенденция като цяло е трайна от 90-те години насам,

Бизнесът със стари коли рухна

Бизнесът със стари коли рухна

С 9,2% са намалели регистрациите на употребяваните автомобили само от началото на годината Много от търговците на употребявани автомобили са пред фалит, след като от началото на годината бизнесът с вноса на стари коли още повече зацикли. С 9,2 процента са намалели регистрациите в България на возилата с пробег, сочи официалната статистика на МВР.

Xiaomi отвори първия си магазин в Букурещ

Xiaomi отвори първия си магазин в Букурещ

Китайската технологична компания Xiaomi отвори тази събота първия си официален магазин в румънската столица Букурещ, съобщи Радио Китай. Стотици местни жители се редяха на опашка с часове за церемонията по откриването на първия магазин на марката в страната. Той се намира в търговския център Mega Mall в източната част на Букурещ,

Строят високотехнологичен завод край Куклен

Строят високотехнологичен завод край Куклен

Произвеждат цифрови машини за цял свят Високотехнологичен завод с турско-немски капитали се изгражда край Куклен. Инвестицията е 12 милиона лева, а в предприятието ще бъдат наети 100 специалисти. Те ще правят цифрово-програмни машини, които ще се изнасят в цял свят. Очаква се през септември производството да стартира.

Отпадна търгът за продажбата на къщата на Баневи

Отпадна търгът за продажбата на къщата на Баневи

Търгът за продажбата на къщата, ползвана от Николай и Евгения Баневи, отпадна. Това е решение на частния съдебен изпълнител, а не на съда, предаде bTV. Причината – длъжникът – фирмата „Партнерс комерс”, е заявил, че е готов да изплати цялата сума по изпълнителното дело в размер на 2 милиона лева. Управител на фирмата е Николай Банев.

АКТУАЛНО

България прави конгресно бюро, за да привлича световни форуми (Обзор)

Тестват влаковете по новоизграденото трасе от третия лъч на метрото

На 24.04.2019г започват единични изпитания на новите метровлакове модел Инспиро, произведени от фирма „Сименс“ в част от трасето на метрото. Метровлаковете ще се движат в участъка „Депо Земляне“ - метростанция „ Красно село“- метростанция „Бул.България“, съобщиха от пресцентъра на Столична община. Кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова ще

Петролът поскъпна с 25%, а цените на зърното падат

От началото на годината цената на пшеницата пада, макар в други години тенденцията да е за поскъпване на зърното, каза пред журналисти Васил Симов, главен изпълнителен директор на Софийската стокова борса /ССБ/. Основната причина са очакванията на експертите за добра реколта, която да стигне до 758 млн. тона.

Китай ще продължи сътрудничеството със съответните страни по „Един пояс, един път"

С приближаването на втория форум на високо равнище за международното сътрудничество по „Един пояс, един път" на 22 април в Пекин работната група за стимулиране изграждането на инициативата публикува документ със заглавие „Инициатива за съвместно изграждане на „Един пояс, един път": Напредък, принос и перспективи", предава bulgarian.cri.cn.

Стартъп е първата фирма с ваучер за излизане на борсата

Български производител на биометрични технологии е първата компания, одобрена по схемата за финансова подкрепа за излизане на Българската фондова борса. Ваучерът на стойност 50 хил. лв. бе връчен на изпълнителния директор на “Биодит” Юлиан Софрониев от шефа на агенцията за малки и средни предприятия Бойко Таков.

БИЗНЕС НОВИНИ

НЕ ПРОПУСКАЙ

Дългът на България за 2018 г. е 24 430 млн. лв.

82% ръст на чуждестранните туристи в София от 2008 до 2018 г.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова каза по време на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм /НБТ/, че все по-често центърът на града е изпълнен с туристически групи от чужденци, както и с гости от страната. София се променя и става все по-привлекателна за туристи, като за периода 2008 - 2018 г.

Вносът и цената на свинското месо в Китай се очаква да нараснат през следващите 2 години

Поради намалените местни доставки на свинско месо, след избухването на африканския свински грип, вносът на продукта в Китай се очаква да се повиши рязко до исторически нива през следващите две години, сочи доклад публикуван в събота, предава bulgarian.cri.cn. Вносът на свинско в Китай се предвижда да достигна 1,7 милиона тона тази година,

Бойко Борисов: Убеден съм, че с построяването на "Хемус" БВП ще се вдигне с поне 10-20%

"Чували сме всякакви глупости за "Хемус" - въобще няма проекти, никой никога не е мислил да прави "Хемус". Аз съм убеден, че с построяването на "Хемус" БВП на страната ще се вдигне с поне 10-20%", коментира премиерът Бойко Борисов. "До края на 2020 г. ще минем и Плевен. След това изпълняваме и другите проекти, за да вържем и Търговище,

Великден идва с дъждове

Валежите по празниците ще бъдат най-интензивни в Западна България, но до петък на много места в страната температурите ще надхвърлят 20 градуса. Това каза Анастасия Стойчева, ръководител отдел "Метеорологични прогнози" в НИМХ, пред БНТ. Тази сутрин температурите са в доста широки граници - от 1° в североизточните райони до 10-11° в крайните

ОЩЕ ОТ БИЗНЕС НОВИНИ

Банкери: Моментът е подходящ за инвестиране в хотели

България ще прави национално конгресно бюро

Предстои България да създаде свое национално конгресно бюро – организация, която да обедини различни конгресно-културни центрове, хотели и туроператори, и те да работят заедно за привличане тук на големи международни събития. Това стана ясно по време на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм.

82% ръст на чуждестранните туристи в София от 2008 до 2018 г.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова каза по време на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм /НБТ/, че все по-често центърът на града е изпълнен с туристически групи от чужденци, както и с гости от страната. София се променя и става все по-привлекателна за туристи, като за периода 2008 - 2018 г.

Вносът и цената на свинското месо в Китай се очаква да нараснат през следващите 2 години

Поради намалените местни доставки на свинско месо, след избухването на африканския свински грип, вносът на продукта в Китай се очаква да се повиши рязко до исторически нива през следващите две години, сочи доклад публикуван в събота, предава bulgarian.cri.cn. Вносът на свинско в Китай се предвижда да достигна 1,7 милиона тона тази година,

Търсим инвеститор за конгресна зала в Слънчев бряг

По време на предстоящия в края на май туристически форум в курорта Слънчев бряг ще промотираме търсенето на инвеститор, който да вложи пари в изграждането на конгресен център в района на курорта Слънчев бряг. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на шестата годишна среща на Националния борд по туризъм в хотел

АКТУАЛНО ОТ БИЗНЕС НОВИНИ